CRM : مدیریت کردن روابط با مشتریان یک جز مهم از هر کسبوکاری است. اگر این بخش از در هر شرکتی به خوبی مدیریت شود، مقیاسپذیری و رقابتی بودن آن حفظ میشود. شرکتها برای مدیریت این بخش، از نرمافزارهای مختلف مثل CRM استفاده میکنند. یکی از کاربردیترین بخشهای CRM برای شرکتها در ابعاد مختلف CRM تحلیلی است. در این مقاله از توسعه شبکه آداکشما را با این نوع از نرمافزار ارتباط با مشتری، کاربردها و مزایای آن آشنا میکنیم. ما در توسعه شبکه آداکیکی از سه نرم افزار برتر دنیا را در حوزه crm، برای استفاده شما بومیسازی کردهایم. جهت دریافت مشاوره و خرید crm مایکروسافت میتوانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.
CRM تحلیلی چیست؟
CRM تحلیلی بر جمعآوری داده از مشتریان و تجزیه و تحلیل آنها تمرکز دارد. این اطلاعات با توجه به علاقهمندیهای مشتری، رفتارها و دادههای حاصل از تماسهای او جمعآوری میشود. بعد از جمعآوری دادهها، شرکتها میتوانند از آنها برای بررسی KPIهای مختلف استفاده کنند.
به طور کلی مهمترین اجزای یک CRM تحلیلی عبارتند از:
- انبار دادهها
- دادهکاوی
- ابزارهای OLAP
- و …
انبار داده در CRM تحلیلی
انبار داده، نوعی پایگاه داده است که در این نوع از ابزارهای CRM وجود دارد. این بخش یکی از موثرترین سیستمها برای تحلیلگران است؛ زیرا از آن میتوانند برای جمعآوری، ادغام و آمادهسازی دادههای مشتری برای تجزیه و تحلیل، استفاده کنند. در ک انبار داده، اطلاعات فعلی و قبلی در یک مکان واحد ذخیره میشوند؛ به همین دلیل کارهایی مثل استخراج، تجزیه و تحلیل دادهها از طریق آن آسانتر انجام میشود.
دادهکاوی
بعد از ایجاد انبار دادهها باید الگوها را پیدا کرد. در بخش دادهکاوی، در میان انبوهی از اطلاعات ثبت شده، CRM تحلیلی، الگوها و روندهای مشخص را تعیین میکند.
مروری بر تاریخچه crm؛ crm کی به وجود آمد و آینده آن چیست؟
راهنمای خرید فایروال سخت افزاری utm
CRM تحلیلی:
از تکنیک دادهکاوی برای ردیابی اطلاعات و روند دادههای مربوط به علاقه مشتری استفاده میکنند. این روندها به بخش فروش، تصویر بهتری از چرخه عمر مشتری ارائه میدهد.
ابزارهای OLAP
سومین بخش از این نوع ، ابزارهای پردازش تحلیلی آنلاین (OLAP) است. این ابزارها اطلاعات موجود در انبار داده را به صورت چندگانه و چند بعدی، ارزیابی میکنند. ابزارهای OLAP در واقع همان چیزی است که فرضیههایی که از اطلاعات جمعاوری شده به دست آمده را تایید با رد میکند. این ابزارها به کسبوکار شما ایده بهتری در مورد فرصتهای فروش جدید، برنامههای بازاریابی هدفمند و انجام خدمات پساز فروش و … میدهند.
به طور کلی تحلیلی برای کسبوکارهایی که به دنبال استفاده از دادهها برای شناخت بهتر از مشتریان خود هستند، بسیار کاربردی است.
مزایای استفاده از مدیریت ارتباط با مشتریان تحلیلی چیست؟
استفاده از تحلیلی برای شرکتها، مزیتهای زیادی دارد. شرکتها میتوانند با استفاد از اطلاعات بدست امده از آن، هزینههای بازاریابی و برنامههای وفادارسازی مشتری را بدون تغییری در عملکرد، کاهش دهند. به طور کلی تحلیلی برای کسبوکارهایی که به دنبال استفاده از دادهها برای شناخت بهتر از مشتریان خود هستند، بسیار کاربردی است.
از جمله مهمترین مزایای مدیریت ارتباط با مشتریان تحلیلی برای شرکتهای مختلف باید به موارد زیر اشاره کرد:
- بالارفتن نرخ جذب در بازاریابی تلفنی
- تجزیه و تحلیل بهتر بازار قبل از اجرای کمپینهای تبلیغاتی
- افزایش نرخ وفاداری و رضایت مشتریان
- پیشبینی و برنامهریزی دقیقتر مالی
- پیشبینی کردن رفتار مشتری در آینده، قدرت خرید و نیازهای او
- در ک بهتر نیازهای مشتری و افزایش فروش
- ارائه محصولات مناسب به هر مشتری با توجه به سلایق و نیازهای او
- بالا رفتن آمار فروش محصولات
با توجه به مزیتهای تحلیلی، استفاده از این نرمافزار برای همه شرکتها در هر ابعاد با هر تعداد مشتری ضروری است.