نقش بازاریابی و فروش بر عملکرد سازمان

دسته بندی ها :
نقش بازاریابی و فروش بر عملکرد سازمان

نقش بازاریابی و فروش بر عملکرد سازمان بازار یابی و فروش قلب کسب و کار شماست. عملکرد موفق این بخشها عملکرد موفق سازمان شماست. میزان موفقیت و رشد هر سازمانی وابسته به مشتریانش می‌‌باشد، و این سرنخ‌‌ها هستند که با پیگیری و تدابیر درست تبدیل به مشتری می‌‌شوند. پس مرحله اول پیدا کردن سرنخ هاست که کاملا حاصل فعالیت‌‌های بخش بازاریابی است . چراکه ب جذب هدفمند سرنخ‌ها، هزینه های بازاریابی و نرخ تبدیل به فروش افزایش می‌یابد.

یکی از وظایف بازاریابی و فروش پیگیری سرنخ‌‌ها و تبدیل آن‌‌ها به مشتری است و گام بعدی ارتباط موثر با مشتریان و تبدیل آن‌‌ها به مشتریان وفادار به سازمان است. اگر شما دید جامعی از مشتریان خود داشته باشید، با شناخت آنچه برای مشتری اهمیت دارد می‌‌توانید فروش خود را تضمین کنید.

یکی از ویژگی‌‌های بارز سازمان‌‌های موفق، تعامل و همکاری متخصصان بخش‌‌های مختلف است. اگر کارشناسان فروش و بازرایابی شما بتوانند به راحتی باهم در تعامل باشند می‌‌توانند اطلاعاتشان را باهم به اشتراک بگذارند و نتیجه‌‌اش تسریع فعالیت های کسب و کار خواهد بود. در ادامه مقاله شما را با نقش بازاریابی، فروش خرید crm مایکروسافت بر عملکرد سازمان آشنا خواهیم کرد.

تفاوت فروش و بازاریابی چیست؟

با تعریف جداگانه‌‌ی بازاریابی و فروش نه تنها تفاوتشان مشخص می‌‌شود بلکه می‌‌توان دید، چگونه این دو بخش از هم پشتیبانی می‌‌کنند.

فروش چیست؟

به‌‌صورت ساده فروش یعنی تبدیل موجودی‌‌ها به پول نقد. موجودی می‌‌تواند کالا یا خدمات باشد. فروش، باعث ارتقای روابط با مشتریان و شرکا می‌‌شود. برای فروش باید در مورد قیمت‌‌ها و شرایط فروش مذاکره کنیم و مطمئن شویم که سفارش‌‌های مشتریان تجزیه تحلیل و کامل شده باشد. به این منظور، فروشندگان باید یک رابطه نزدیک با مشتری (و گاهی همکاران) داشته باشند و مسیر فروش را هموار کنند.

تمرکز بخش فروش روی مشتریان است و نگاهشان به حال است. زیرا اگر فروش روی حال متمرکز نباشد ممکن است شرکت به سود موردنظر برای زمان کنونی نرسد. البته فروشندگان باید آینده و اهداف بلندمدت را نیز مدنظر داشته‌‌باشند اما تمرکزشان روی اهداف کوتاه‌‌مدت باشد.

بازاریابی چیست؟

 با استفاده از نرم افزار crm، می‌توانید بازاریابیهای هدفمند انجام دهید.

هماهنگ شدن با مشتریان طبق نیازهایشان برای زمان حال و آینده، شناخت بازار از نگاه مشتری به سمت شرکت و کمک به ارتقای شرکت از مهم‌‌ترین نقش‌‌های بازاریابی هستند. کار بازاریاب این است که سازمان را به سمت بخش یا گروهی از مشتریان و یا کانال‌‌ها هدایت کند که در نهایت موجب سوددهی شرکت شود.

بازاریاب باید به این سوال سازمان پاسخ دهد که سازمان چگونه باید پیشنهادات محصول، قیمت گذاری و ارتباطات خود را شکل دهد تا به نیازهای اساسی مشتریان برسد. بازاریاب همچنین وظیفه دارد، درک خود از بازار را به ابزارهایی جهت به دست آوردن سهم بیشتری از بازار تبدیل کند.

مشاوره و خرید تجهیزات شبکه ، سرور، اکتیو، پسیو
شرکت توسعه شبکه آداک با بیش از 20 سال تجربه و سابقه فعالیت در زمینه فروش تجهیزات شبکه (اکتیو و پسیو)، سرورهای HPE و ملزومات ماشینهای اداری آماده مشاوره ، طراحی و خدمات مربوط به دیتاسنترها ، عرضه رک های دیجیتالی هوشمند مخصوص اتاق سرور، و خدمات کابل کشی طبق استاندارد BICSI و ، TIAتوسط تکنسین ها و مهندسین مجرب و با پشتوانه فنی بیش از ده ها قرارداد پشتیبانی نرم افزاری و سخت افزاری سازمانها، شرکت ها و کارخانجات صنعتی ایران، شما را تا مقصد پروژه همراهی خواهیم کرد. قبل از خرید با کارشناسان آداک در تماس باشید. شماره تماس 021-91303098 ده خط .

 

برخی از مطالب مرتبط:

نقش حافظه در عملکرد پرینترها

CRM مبتنی بر ابر چه ویژگی‌هایی دارد؟

دریافت مجوز ارائه خدمات پس از فروش تنها از مراجع دولتی

نحوه ایجاد Auto Complete برای فیلدهای Text در CRM

عضو خبرنامه توسعه شبکه آداک شوید و جایزه بگیرید!

به این نکته باید توجه کرد که تلاش‌‌های بازاریابی در کوتاه‌‌مدت ممکن است نتایج چشمگیری نداشته‌‌باشد و نباید به دنبال افزایش مشتری یا فروش در یک بازه کوتاه باشیم. ذکر این نکته مهم است که اگر بازاریابی به یک تابع پشتیبانی فروش متمرکز نباشد، در آینده ممکن است نتایج زحمات از بین برود. بدون بازاریابی، فروش هم در معرض خطر است.

بازارها همواره در حال تغییر هستند. کار بازاریابی این است که این تغییرات را پیش‌‌بینی کنند، و متناسب با تغییرات استراتژی‌‌‌‌های مناسبی را در پیش گیرد.

آیا می توانیم هم فروش و هم بازاریابی داشته باشیم؟ آیا هر دو کار را یک نفر می‌‌تواند انجام دهد؟

بهتر است هر دو کار را یک نفر انجام ندهد. چون تمرکز بر زمان حال و پیش‌‌بردن فروش نیاز به مهارت‌هایی دارد که چندان با نگاه رو به آینده و مشتری‌‌‌محور بخش بازاریابی همخوانی ندارند.

اغلب شرکت‌‌ها و سازمان‌‌ها، فکر می‌‌کنند که درک خوبی از مشتریان خود دارند. در حالی که مکالمه با مشتریان مختلف، متفاوت است و پیش‌‌زمینه خاص خود را می‌‌طلبد. بنابراین، مشتریان باید در مورد محصول یا خدمت خود به اطلاع کامل برسند و زمانی که با فرد فروشنده تماس می‌‌گیرند نکات مبهمی برایشان باقی نماند.

نقش  Microsoft Dynamic 365 در بازاریابی و فروش

 داشبورها و گزارشات متنوع بازاریابی در crm به شما در بازاریابی کمک خواهد کرد.

جذب، نگهداری و پیگیری مشتریان باعث می‌شود فروش شما افزایش یابد و سرنخ‌های فروش خود را به مشتری تبدیل کنید.دیگر نیاز نیست زمان زیادی را صرف جستجو برای اطلاعات پایه و ورود داده‌‌های جدید نمایید. در نرم افزار crm مایکروسافت شما قادرید به تمام اطلاعات مشتریان و تمامی تعاملاتی که با سازمان شما داشته‌‌اند، اعم از کالاها و خدماتی که تاکنون دریافت کرده‌‌اند، درخواست‌‌ها، سوالات و شکایاتشان دسترسی داشته‌‌باشید. با داشتن چنین بانک اطلاعاتی جامعی از مشتریان، شما به‌‌راحتی می‌‌توانید به نیازهای مشتریان خود آگاه باشید و خدماتتان را متناسب با آن ارائه کنید.

.

یکی از راه‌‌های تبدیل مشتری‌‌ها به مشتریان وفادار سازمان، برخورد مناسب است. به نحوی که مشتری احساس کند یک مشتری ویژه است و شما قادر به برطرف سازی نیازهایش هستید. با داشتن پیشینه مشتری و پیگیری هر ازچندگاهی می‌‌توان این حس را در او القا کرد. نرم‌‌افزار ارتباط با مشتری مایکروسافت این امکان را برای شما و کارشناس‌‌هایتان فراهم می‌‌کند.

تمامی فرآیند‌های تبلیغاتی و بازاریابی خود را به صورت دقیق نظارت و تجزیه و تحلیل کنید. با‌‌استفاده از ابزار گزارش‌‌گیری Microsoft Dynamic 365، اطلاعات به دست آمده از کانال‌‌های مختلف با هم یکپارچه می‌‌شود و بااستفاده از آن می‌‌توانید فعالیت‌‌های بازاریابی خود را روی مهم‌‌ترین اهداف متمرکز کنید.
با نرمافزار Dynamic 365از طریق کانال‌‌های مختلف بازاریابی کنید. می توانید کمپین‌‌های دیجیتال (ایمیل و خبرنامه) و همچنین اقدامات تبلیغاتی سنتی (نمایشگاه‌‌ها، جلسات، تبلیغات رادیویی و غیره) را پیگیری کنید.

همانطور که در بالا توضیح داده‌‌شد یکی از راه‌‌های فروش و بازاریابی موفق، تعامل کارشناسان است.  مشکلات مشتریان به صورت متمرکز نظارت کنید و به تاریخچه‌‌ای از درخواست‌‌های آن‌‌ها دسترسی داشته باشید. اثربخشی فرایند مدیریت شکایات خود را، با استفاده از شاخص‌‌هایی مانند زمان پاسخ، بررسی نمایید تا مطمئن شوید رضایت مشتری جلب شده‌‌است.
یکی دیگر از فواید نرم‌‌افزار ارتباط با مشتری مایکروسافت، امکان ارزیابی نیروهای فروش و بازاریابی است. شما می‌‌توانید با توجه به سرنخ‌‌ها و مشتری‌‌هایی که از طریق کانال‌‌های مختلف تبلیغاتی جذب شرکت شما شده‌‌اند و هزینه‌‌هایی که در قسمت بازاریابی صرف شده‌‌است کارشناسان بازاریابی خود را ارزیابی کنید. نیاز به محاسبه پورسانت‌‌ها از بین می‌‌رود زیرا پورسانت‌‌ها به‌‌صورت خودکار محاسبه می‌‌شوند.
ارزیابی فروشندگان نیز با مشاهده تعداد فروش‌‌هایی که نهایی شده‌‌اند و فرصت‌‌های باز فروش به همراه وضعیت آن‌‌ها ، در نرم‌‌افزار مایکروسافت امکان‌‌پذیر است. به طور کلی با گرفتن گزارش عملکرد دربازه‌‌های مختلف می‌‌توان کارشناسان بخش های مختلف را ارزیابی کرد.

 

منبع

مشاوره و خرید تجهیزات شبکه ، سرور، اکتیو، پسیو
شرکت توسعه شبکه آداک با بیش از 20 سال تجربه و سابقه فعالیت در زمینه فروش تجهیزات شبکه (اکتیو و پسیو)، سرورهای HPE و ملزومات ماشینهای اداری آماده مشاوره ، طراحی و خدمات مربوط به دیتاسنترها ، عرضه رک های دیجیتالی هوشمند مخصوص اتاق سرور، و خدمات کابل کشی طبق استاندارد BICSI و ، TIAتوسط تکنسین ها و مهندسین مجرب و با پشتوانه فنی بیش از ده ها قرارداد پشتیبانی نرم افزاری و سخت افزاری سازمانها، شرکت ها و کارخانجات صنعتی ایران، شما را تا مقصد پروژه همراهی خواهیم کرد. قبل از خرید با کارشناسان آداک در تماس باشید. شماره تماس 021-91303098 ده خط .

 

مطالب مرتبط

نظرات شما