نحوه اضافه کردن صفر به اکسل. به طور معمول، زمانی که شماره موبایل را در اکسل وارد میکنیم، صفر اول توسط اکسل حذف میشود. این اتفاق به دلیل فرمت سلولهای اکسل است که به صورت پیش فرض روی حالت General قرار دارد.
حالت General، فرمت عددی به سلول میدهد و باعث میشود که صفر از ابتدای اعداد حذف شود.
برخی از مطالب مرتبط:
چگونه به یک پرینتر بی سیم متصل شویم؟
پرینت اسپولر چیست و چگونه میتوان آن را متوقف کرد؟
حال اگر بخواهیم تعداد زیادی داده را که صفرشان در اکسل حذف شده اصلاح کنیم، دیگر روش بالا قابل استفاده نیست. (اول باید فرمت سلول را Text بعد یک به یک اعداد را با صفر وارد کنید! تصور کنید این کار برای چند هزار شماره موبایل چقدر طاقت فرسا خواهد بود!)
این اتفاق معمولا زمانی رخ می دهد که میخواهیم از سیستمهایی مانند نرم افزار CRM داخلی سازمان یا پنل پیامک یا حتی کانتکتهای گوشی خروجی اکسل بگیریم.
برای اضافه کردن صفر به اکسل و رفع مشکل صفر شماره موبایل تعداد زیادی داده از روش زیر استفاده کنید:
۱. اکسل را باز کنید.
۲. ستون شماره موبایلها را انتخاب و هایلایت کنید.
۳. روی ستون هایلایت شده کلیک راست کنید و Format Cells را انتخاب کنید.
۴. در سمت چپ، Custom را انتخاب کنید.
۵. در باکسی که کلمه Type نوشته شده، ۱۱ تا ۰ بنویسید: ۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰
۶. روی Ok کلیک و سیو کنید.
اکنون شمارهها دارای صفر شدهاند و میتوانید از آنها استفاده کنید.
منبع: توسعه شبکه آداک(ایران اچ پی)