
نحوه Trace کردن پلاگین حتما برای شما هم خیلی پیش آمده که در CRM پلاگین نوشته باشید و بخواهید که آن را کنترل کنید و در بین کدهایتان از سرویس ITracingService برای Trace کردن استفاده کنید. در این مقاله قصد داریم یک روش کاملا ساده و آسان را که یکی دیگر از قابلیتهای CRM 2016/365 است را توضیح دهیم. با توسعه شبکه آداکهمراه باشید.
اگر برای خرید crm مایکروسافت یا استفاده از قابلیتهای متنوع آن نیاز به مشاوره یا آموزش دارید، تیم متخصصان توسعه شبکه آداکآماده ارائه راهنمایی به شما هستند.
نحوه Trace کردن پلاگین در Dynamics CRM
۱- ابتدا وارد تنظیمات سیستمی از طریق مسیر زیر شوید.
Settings / System / Administration / System Settings
برخی از مطالب مرتبط:
Mapping در Microsoft Dynamics CRM
چه فیلدهایی میتوان در Microsoft Dynamics CRM ایجاد کرد؟
آموزش تغییر یا اضافه کردن آیکن برای موجودیت در CRM
چقدر با نحوه استفاده از ال ام اس آشنا هستید؟
ایجاد Business Rules در CRM چگونه است؟
۲- در صفحه تنظیمات، وارد تب Customization شده و گزینه Enable logging to plug-in trace log را به All تغییر دهید.
۳- پس از اینکه گزینه خود را انتخاب کردید، دکمه OK را جهت ذخیره تنظیمات انتخاب کنید.
۴- حالا باید در هر خط از پلاگین خود که میخواهید متنی را Trace کنید، از سرویس ITracingService و متد Trace استفاده کنید. به نمونه زیر توجه کنید:
۵- حالا ابتدا باید پلاگین را توسط Plugin Registration در Organization خود Register کرد.
۶- پس از این به محض اینکه پلاگین اجرا شود، این خطوط اجرا و در خروجی نمایش داده خواهد شد.
برای دیدن این خروجی، داخل CRM خود به آدرس زیر بروید.
Settings / Customization / Plug-In Trace Log
۸- بعد از باز کردن این رکورد در قسمت Execution و فیلد Message Block میتوانید Traceهای خود را مشاهده کنید.
در ضمن اطلاعات دیگر هم در این رکورد وجود دارد که میتوانید از آنها نیز جهت بررسی دقیقتر استفاده کنید.